January 5, 2009

entri rasmi tahun 2009

dgn nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha penyayang.memulakan entri rasmi 2009,aku kira aku agak terlambat berbanding kalian yg sudah lama mengirim kata2 dansaan ini.waima, aku dgn berbesar hati ingin sampaikan juga buat kalian..

selamat menyambut awal muharram & selamat tahun baru! ^_______^

2009.
hidup aku x banyak beda.mengulangi simbiosis dari tahun2 sebelum ini.hari pertama tahun baru juga tidak menyambut, hatta di johor ini tidak disambut perayaan seumpama itu.di mana jua aku berada aku x pernah menyambut juga.hanya kalau di kl aku boleh melihat lebihan percikan bunga api yg meletus citra warna itu di balik tabir rumah aku.rasanya apa?teruja barangkali?:)

di sini.di balik semua keindahan tahun baru.hati aku x bisa senyum & teruja seperti selalu.bila tiada apa yg ingin disambut banyak yg buleh diperlihat x seperti biasa2.

satu kata.stereotaip.

masalah sama kewujudannya berulang-ulang pada paksi yg sama.kalau aku bicara kalian juga bisa merasa buhsan.pesta muda-mudi yg akhirnya membawa pada sesuatu yg melanggar etika.aku x ingin bicara panjang sbb kalian pasti tahu apa yg tersirat di balik kata aku.cuma tika ini,hati aku mundar-mandir memikir satu perihal.

kalau rakan karib kalian sendiri yg terlibat dgn perkara yg seumpama itu bagaimana? *sigh*

bila bermulanya hubungan yg lebih akrab,aku bisa jadi seorang yg x bisa mengkritik.sebabnya hanya satu.dia sahabat baik.yg sekian lama menemani & berkongsi rasa.dilema aku ialah bagaimana harus aku suakan ayat terbaik yg bisa tidak gugat hati dia.hati aku bisa jadi palat bila memungkinkan kata yg aku x terluah mungkin akan jadi pengakhiran pada hubungan kami.
tapi kalau x menegur juga bisa dosanya aku tanggung di akhirat hadapan.

kebetulan.

bila membelek bloggy misshetrek, aku kira dia seorang yg berani & cekal utk mengkritik seseorang dalam hidup dia.kenalan yg sudah dikenal baik atau buruk.kenalan yg kalau tdk ditegur mungkin saja bisa memakan dirinya juga bukan?tapi lihat saja kesannya selepas itu.aku tdk sebelah mana2 pihak.tapi aku tahu,bagi yg terasa tdk mudah utk menerima.bagi yg merasa itu seumpama beban yg harus digalas.dilema antara berbuat baik tapi dibalas dgn sesuatu yg jadam.ahh perkara ini x semudah kata..

aku maseh harap tahun baru ini kalian bisa meng'cash' apa saja azam & impian kalian.jua buat diri aku.owh adakah aku azam tahun baru?yg dolu2 juga maseh belum ter'cash'! :)

9 comments:

maira.adreanna said...

memang susah nak kene jaga hati orang .isk

ape pun, selamat menyambut maal hijrah && happy new year :)

misshetrek said...

it is ssooooo hard to live everyday lepas post 31 dec tu.
tapi i dh pindah rumah,so its quite oklah.
tak perlu tgk muke dorang hari2.
hehe..

if nk tgur,privately.
jgn buat mcm i tau.
brani mati dah tuh..hahaha.

IkraamTorres said...

epi new year dear....

Buttercisco said...

selamat menyambut maal hijrah n selamat thn baru..semoga success selalu...jhr mmg awal thn tak de cuti tapi awal muharram de cuti..tu yg bagus tu :)..

aainachentak said...

cik mai:
yes dearie.susa hati jgk.haish..
hepi neu yr 2 u 2!!;)

misshetrek:
thnx misshetrek!hargai nasihat u.:)it juz that susa nak mulakan sbb xtau nak susun ayat mcm mne so dat die x kecik ati.

inchek ikramtorres:
hepi neu yr 2 u 2!!;)

inchek buttercisco:
hepi neu yr 2 u 2!!;)
ahah betot2.cuti based on islamic kalendar kan!besh..weee..

Hazwan said...

jadilah seorang yang sarcastic. bercakap benar dan jujur. mungkin kritikan itu pedih tapi itu lah yang sebenarnya aight.

aainachentak said...

thnx 4 da advice inchek hazwan!:)
yes da truth alwez hurt.

Buttercisco said...

makan ati lagi sedap..ati ayam goreng..hehehe

aainachentak said...

yummy2!:p