February 21, 2009

colorless.ada ia bawa maksud apa2?

aku ini sedang menghadapi krisis kesibukan yg mengalahkan
menteri kabinet.even aku tau menteri2 tu semua mestilah lagi maha sibuk dari aku.& aku tau juga kalian pown facing da same thing baik bagi yg belajar mahupown yg sedang bekerja.itu lumrahlah kan.waima sekarang aku walaupown bukak blog, akan aku baca saja sepintas lalu entri2 kalian.maaf maseh x punya masa yg byk utk tinggalkan kata2 yg bermutu di entri semuanya.nt aku topup blk bila2 yg menginzinkan oke?;)

& sekarang..aku rasa agak stress luarbiasa.blk uma letih lesu mcm nak demam.tapi lepas mandi & mkn, raba rasa dahi aku x demam pown.sengaja mao minta perhatian.jadi aku fikir2 aku kurang supplementlah kowt.taper blk uma nt aku demand sama mak aku mao pegi farmasi beli vitamin buat ubat 'penguat'.lembik semedang jew aku dari dulu smp sekarang.neh da tambah kronik. hailaaa.. =.='

sebenarnya aku nak tules apa neh?mcm da lari dari topik kan!
colorless? tah kenapa aku nak timbulkan isu psl color.hey aku warna purple,kau warna apa? tak.aku x mao tau pown pasal color kalian.it juz dat sesekala aku rasa life aku da colorless semenjak kebelakangan neh.& dlm masa yg sama aku sgt banyak terpaksa sabar & menahan 'color2 persona' org laen.

*senyum sumbing*

da muak juga hidup macam ini. statik tanpa nada liuk-lengkok.hatta aku duduklah saja2 tanpa perlu aku pedulikan & membising keperihalan org laen.pandang & senyum.aku x akan campur hal org melaenkan itu sudah berkait dgn aku.

aku membaca tulesan magenta.tulesan yg mencuit rasa."why we always forget them?you knoe, 'the nice people'.."mmg itulah pown yg terjadi.kalau org terlalulah baiknya,kita hanya akan angguk2.kemudian kita puji dia buat sesaat.tapi dlm sesaat yg laen kadang2 kita terlepas utk bicara.. "oke,kenapa dia baik sgt?mcm ada apa2 jew?" macamlah kita ini nujum pak belalang yg buleh saja mengklasifikasikan niat seseorang.aku rasa x perlu itu semua.cukuplah kalau aku hanya tau yg dia baik.kalau ada ceritera2 lain di belakangnya,itu dulu.ya mungkin sekarang dia tiada lg yg mcm dulu2.ataupown dia sememangnya sama dari dulu tapi mulut org saja bawaan yg jadinya tidak baik.aku x mao jadi bias.itu saja.ringkas.

magenta juga bilang.org2 yg baik itulah yg selalunya akan kita lupakan.which is also true.kalau kita mati di kemudian,katalah esok.agak2 apalah saja yg org akan ingat mengenai kita? da nice thing or the nasty thing? kalau satu itu buruk & kepam, org berulang kali akan membising hal yg sama tanpa memikir yg baik lainnya.susah hidup.ingatan hanya pada yg tdk sempurna tapi sering kali kita terlupa yg tdk sempurna itu yg bisa menunjuk pada kesempurnaan.cth senang,kau mkn bersepah hari ini.nasi berterabur keluar pinggan.itu x elok.kemudian akan dimarah oleh mak,waima esok x akan ulang lagi.cukuplah.makan lain kali x akan sesekali biarkan nasi bersepah lagi.x perlu kan utk mak ulang & ulang lagi hingga jadi isu basi walhal kau mmg sudah x buat.

jadi colorless.menempel pada benda atau keperihalan yg tiada logika.kadang2 aku rasa kasihan pada org yg terlalu baik atau sudah jadi baik dari dulu2nya.sering saja manusia itu akan alpa.tiada yg berubah pown.maseh manusia berfikir & mengenang juga.

......................

al-kisah sama juga akan berlaku pada 'org yg kurang rupa' vs 'org yg cantek tampan'.bukan aku mao mengungkit.bukan sama sekali jadi bias.aku sudah jelas di atas.kau cantek itu anugerah.tapi org laen yg objeknya pada kecantikan semata,hatta itu yg menjadi sengketa.lihat saja mereka2 yg kurang rupa.seringkali akan dilupakan.pejam celik mungkin nama


pown tak akan diingat lagi walhal dia mungkin saja jiran sebelah rumah atau kawan di sekolah yg hari2 kau berselisih bahu.


aku maseh x paham hingga hari ini jika ada situasi ini yg berlaku...


berbual di ym.setelah beberapa kala & dilayan seperti nak x nak.

"ada gambar x?"


"ada"


"mana tak ada pown"


lalu disuakan gambar.kalau gambar itu kejadiannya bagus.molek.anggun.


"cumelnyer! hehehe.. bla..bla"


serta-merta sudah bertukar nada bicara.tiba2 jadi super peramah yg luar biasa.


*bosan*


bukan saja di laman maya.waima di mana2 pown.di rumah,di studio,di pejabat,di kelas,atau di kedai Pak Ramli sekalipown senarionya kalau mereka2 yg lebih cantek tampan akan tersungginglah senyuman dari mereka2 yg memuja & dilayan dgn lebih sedikit dr mereka2 yg biasa2 saja.ini fakta.aku bukan membuat cerita dongeng.kalau kau tdk bersetuju sila saja memberi bicara.aku suka pada ketulusan.


kita ini hidup dalam dunia yg penuh hipokrasi.


aku berkira2 sampai bila ini yg berlaku.org yg biasa2 saja x harus dilayan ramah?org yg baik2 kita lupakan sejarah mereka?maseh lagi mao mengenang yg jahat dari yg tidak jahat?


it really sound silly lah!


& sememangnya aku malas lagi utk bicara apa2.colorless bukan?ada ia bawa maksud apa2 buat kalian?































14 comments:

Dilla Y. said...

i pun slalu tefikir yunk. ape yg org akan igt bile i dah takde nnti? haih..

lumrah manusia kan hipokrasi tu? latest entry i pun berkenaan hipokrasi. dunia memang begini kan? skala hanya 1/1000 untuk yg betul-betul jujur. itu pun masih tidak menepati skala.

memang colorless. so lets make it colorful oke hunn?
:)

Dyan Myiaa said...

sekitar kite mcm2 gelagat dpt kite lihat dengan mata kasar ini .
oh tidak pd pndagn org sahaja ttg fizikal dan saya bersetuju dengan kenyataan itu .

dimana, org yg tampan & chantek
akan bersenyum sinis dr org yg biasa oh bisakah begitu ? hurmm ~~

colorless , just thinking about life
&& color color itu umpama personality kite kan ? chill sayang ;)

Ajwin Ajeera said...

nice blog too.
menarik!

syed hafeez said...

waahh
aku berfikir sejenak
hahah

aaina said...

pari2 cantek:
sgt2 setuju!
kita berdua make it more kalerful then should us.?haha..
*hanya dlm dunia kitelah kowt :P*

dyanza:
yes yunk.watever da kaler is itulah kita :)
x patot utk cerna hanya di luar, perlu kira dalam juga.

ajwin:
thnx a lot ajwin!:)

joker39:
ya ya.patot kita berfikir

zaidharis said...

tapi,
tiada warna itu juga adalah warna,
hipokrit itu juga adalah warna,
dan kadang-kadang,
xikhlas itu juga warna,
dunnow~

mardhiah ismail (: said...

a'r2, betul au sume uh.
knp la mst di beza beza kan.
pdhal sume hamba Allah jugak kan.

aaina said...

zaidharis:
maksud kau warna2 itu mencorak kehidupan hari2 kita?our attitude perhaps?

dhialaralife:
patot setimpal utk smua kan. :)

aaina said...
This comment has been removed by the author.
adykiddo said...

elo.
bout colourless tuh.
takpaham ah.
hehe
tapy bout cantek n tampan tuh.
yea dat's rite.
memang cmtuh.
not fair.
yang santek & market saja diberi perhatian tang lebih.
biah ah kan.
haha

aaina said...

adykiddydoe:
x paham?
huhu xpe :)
ahaa..tulaa suda jd per biasa.

Maira Adreanna said...

nak kaler pink LALALA :P

aaina said...

haha *teett* pink tiada di sini wahai maira ;p

shazika said...

umph