November 16, 2008

terima kaseh pada producer!! akhirnya aku berlakon juga filem HollywOOd..

entri ini agak luar biasa.kalian percaya aku berlakon filem Hollywood? hey, siapa kata producer x mao ambil pelakon dr Malaysia? ^_____^ aku ceriterakan pd kalian babak lakonan aku..

oke, 1 2 3 action! setting lakonan pd suasana yg hingar bingar di USA.watak aku ialah aku & punyai seorang adinda laki2.ahh aku maseh ingat riak muka kami yg cemas.perkabaran yg menyayat hati.ayah kami hilang tanpa jejak! aku x pasti apa pekerjaan ayah,yg pasti dia seorang yg sgt kaya.melangkah masuk pada banglo kami yg mewah,dindingnya bertampal marmar coklat gaya sophisticated.anggun & berkilauan.kami didatangi 2 org detektif siap bersarung tgn.mereka ahli CSI & katakan pd kami kes ini akan disiasat dgn segera.aku sudah kerisauan tahap dewa.jadi, aku & adik atas inisiatif sendiri menyelongkar bilik yg merangkap pejabat peribadi ayah.aku tau ayah gemar baca satu novel ini.novel itu tidak akan ada org yg berani mengusik.senantiasa ada di atas mejanya.tapi kalian..novel itu sudah tiada! pelik bukan?

aku & adik berpandangan.darah laju menusup jantung.aku & adik pasti ayah yg menyorokkan buku itu di mana2.kami selongkar lagi di bawah timbunan buku2 ayah.celahan dokumen2nya.dalam almari buku.jumpa! aku buka novel itu.ada satu nota yg terselit.bunyinya nota itu, "search the knowledges within your heart". (apa kes ayat skrip skematik elektronik sgt neh?) aduhh..apa maksudnya?kenapa ayah tglkan nota ini buat kami? tolong otak! fikir..fikir..

tiba2 pintu pejabat terbuka.sekumpulan wartawan menyerbu.sungguhla tiada masa mao melayan.kami harus selesaikan kes ini.tapi mata aku tiba2 tertancap pada seorang wartawan lelaki ini.cute giler oke! wewitt..kalau jumpa kat Malaysia terus aku ajak kawen. *ehemm* kami keluar dr pejabat atas dasar melarikan diri dari mereka.aku & adik berbincang.lama tiada jawapan.apa maksud nota itu? apa maksud ayat itu? sialan! neuron otak aku langsung2 tiada mentafsir.adik memegang bahu aku tiba2.aku kilaskan pandangan padanya. "John Calhoun.kak, John Calhoun!". "Omigosh..him! da writer!" aku terjerit smbil menarek rambut.ayat itu kalian ditulis oleh si penulis itu.lega! sudah dpt menghuraikan klu dr ayah.kami kembali ke pejabatnya mencari buku John Calhoun secepat mungkin.tiada masa lagi.ayah pasti dlm bahaya! jumpa buku itu,capai & berlari-larian kami menuju ke pintu kereta.


dalam perjalanan,buku itu diselak helaiannya.ada beberapa siri angka.minda aku tangkas meneka.no telefon Rusia? aku mendail angka itu dgn pantas.ada suara merdu yg menjawab.tiba2 kamera fokus pd seorang perempuan molek persis gaya pembaca berita.aku berkira2 samada aku yg mereng atau penulis skrip & si pengarah yg mereng? tapi pengarah kata teruskan! oke,aku aci redah teruskan lakonan.ya kalian,pembaca berita itulah ayah aku yg hilang! =.=' katanya.. "ayah selamat.jgn risau.ayah terpaksa lari ke Rusia utk menyelamatkan diri.ayah sebenarnya anggota KGB,pengintip pro utk mencuri maklumat sulit FBI.ayah menyamar utk mengelak dr buruan mereka.cepat keluar dr USA,selamatkan diri kamu!"

aku & adik benar2 terlongo.kamera fokus pula pada 2 jet pejuang berlepas ke angkasa.situasi makin cemas.kami tiba2 menjadi sasaran ahli2 FBI. (owh! suda ada rasa mcm Bruce Willis dlm filem Die Hard)
lari dr jet pejuang,akhirnya kami tiba juga di rumah.tubuh menggeletar.malam tiada satu pun bintang.pekat & kelam.gesa2 kami masuk ke dlm rumah.menutup tiap pintu & tingkap.firasat aku tdk keruan.aku mengintai di sebalik tabir.ada 2 lelaki bertopeng mengacu riffle pada kami.aku menjerit memanggil adik.bila dia di sisi,aku tunjukkan padanya lelaki bertopeng.arakian itu juga pintu berdentum dgn kuat.hati aku berdebar kencang.lari menahan pintu dr FBI durjana.tiba2 ada sehelai daun masuk di celah pintu.sgt2 nipis.tidak bukan daun tapi bom!! aku terkesima.peluh dingin acap terasa.aku kira, aku mati.mujurnya adik pantas bertindak mengambil & mencampak bom itu kembali pada mereka.

KebabOOomm!!! bom meletup kuat.api marak menyala.asap berkepul2 memenuhi rongga.ahhh sialan! ada lagi FBI yg tidak mati.adik berlari menuju ke dapur.aku menyusup di celah2 perabot mengintai aksi mereka.masih ada yg berkeliaran.mungkin mereka tdk pasti kami masih hidup ataupun sudah selamat tinggal duniawi.aku bingkas ke dapur melihat adik.dia sedang memanaskan air di dlm periuk & dlm periuk itu ada cili kering. "aii mamat neh gaya macam nak masak sambal nasi lemak jew?", kata aku dalam hati.sambil2 tu angkat kening double jerk.hermm aku dr tadi x puas hati sama penulis skrip yg mereng.dlm skrip aku perlu tanya dia.. "nak buat apa dgn cili neh?" dgn gaya yakin yg jitu dia jwb.. "nak simbah FBI.biar dorunk menggelupur kena air cili panas." dlm hati aku berkira2. "FBI pakai riffle.kalau diorang tembak sempat ke nak simbah air cili?" hailaaa..

& tiba2 juga lampu terpadam.segala mak nenek lighting & gambaran pada kamera sudah tiada.hitam.. kosong... kelam...aku kedipkan mata dek silau cahaya.mata terus tembus menghala kipas yg berputar di siling.aku dekat mana? bila masa aku atas tilam neh? tadi bukan keeeee...ngeee mimpiiii!?!! hek'eneee.. ingatkan betul2 berlakon filem Hollywood.ciss kurang asam punya mimpi! =.='


p/s: untung2 buleh win award pelakon wanita terbaik lepas neh kan..kan? kalah erra u! aaawww...^^

8 comments:

Buttercisco said...

leh la..saya minat gak keta subaru..awak minat keta pe??..


kalo cam stakat g keje kat area kl ke mungkin niat nak beli myvi auto je kot..hehehe..sebab seat dia tinggi n selesa..pastu yg myvi terbaru ni siap de system audio support USB n bluetooth..

de satu lagi kete mazda..saya rasa edition dia cam family..info keta ni de dlm blog saya.. :)

mm..

da tengok citer madagascar 2??..like to move it..move it..heheh

afy sufy. said...

amboii cs aaina..
bahya oo mimpi..
nak jgkk!!
hekhekhekk..
cs, nak jgk stiker tu..
AKU BLOGGER MALAYA..
hikhikhikkk..
cumell la

Audio said...

Seronok gak bila mimpi camtu kan? Lebih2 lagi kalau jadi hero kan? Dulu I penah gak mimpi camtu, saspen giler.. which finally I end up jatuh dari atas katil I hehe..

Wexeeda said...

pnuh ngn aksi... hebat tul.... segale kebabom masuk.... hahahaha yg hebat strategi adek ko pkai air cili... maybe sebenarnye dia gne cili khas tuk menghakis baju perisai tue... dn aktiviti atom dlm air cili tue akn melompat2 trus ke perisai tue... tak pyah simbah2... tapi dia tak smpat bgtau sbb hang dh terjage... hiihiihih

p/s 'adek laki' tue encem tak??? ooopppssss hihihihik

aainachentak said...

inchek buttercisso:
hehehe i x bpe tau sgt pasal kete.
tapi myv not badlah kan!^^
ader function bwu tuk usb besh gler!da sng nak psg mp3@4..

aaa madagascar blum tgk lg.tringin jgk nak tgk.insyalah!=)

cik afy:
hahaha..itulaa bahaya woo afy.
nseb bek x kebabomm meletup lam mimpi tu.silap2 tepeleut lak pinggang!:D
sticker? owh buleh2! amek jewla. ;)
pkai blasah jew edit sticker tuh.haha.

inchek audio:
keke..yeke smp camtuh skax??!
wengs!* kompem saket kan pas jato katil tu.haha.yelaa dunno how i buleh mimpi dasyat camtuh.ngee..^^

cik waheed:
ooo a'arrla kan! jao "firasat" ko eh ley tau air cili tuh leh hakis perisai FBI tu.hahaha aku pown rs adinda aku tuh x smpat nak gtau.
keke..

p/s:laki tue ensemkah?ada2! ayah aku la tuh.eh tp da jd pompuan..
hihihi.. :D

adyda said...

amboi2 u ni...
i ingt betul lar...
upenyer..cis mimpi saja...
ape lar..
hehehe..
anyway i miss u lor

Wexeeda said...

yang ayh ko btuka jadi laki tue... yg klaka tue... mula2 ak ingatkn ak salah bce... hahahah rupe2 tul... hihi

aainachentak said...

cik azie adyda:
hahaha elemen suspended u! ngeeee..
mish u too la babe!smp kl roger2 okie.^^

cik waheed:
haha a'arr x buleh blah kan!
adeke jd pompuan pembace berite.
keke..