December 11, 2008

yuppies

selamat hari raya aidiladha.!! ^___________^

maaflah aku terlalu lambat utk ucapkan pada kalian.berkira-kira mao diucapkan pada malamnya raya itu tetapi aku punya tugas besar dilakukan. *besarla sgt kan!* waima aktiviti sepanjang raya adalah makan,menonton tv,& juga babysit anak2 buah aku."aaina & baby".omigosh.couldn't fit into a sentence! tapi aku buat juga smp sekarang.dah hampir seminggu pown.benarlah dah berpuluh fius yg putus dari membran otak aku sepanjang babysit anak2 buah aku.bila geram mmg mao marah, tiba2 bikin muka cumel+kesian tu.terus rasa serba-salah.baru sekarang rasa susahnya mak & abah dolu2 jaga aku sama adik-beradik yg lain.aku berdiri tepuk tgn sama mak & abah utk ini.naluri keibubapaan sgt complicated utk bicara.takkan sama rasanya dgn aku yg x pernah punya anak.bagaimana ya bila aku sudah kawen nanti?being a yuppies through & through mmg munasabahlah zaman2 aku sekarang.young.urban.professional.kejar kerja.kejar alam rumahtangga.balik pula kejar utk masak,baso kaen,kemas rumah yg berselerak tak hengat.tak termasuk lagi kalau anak2 *oke anak2?* buat hal.menanges rebut2 barang, gado pukul2.suami juga harus dilayan & dimanja.tugas seorang isteri kan.kalau tiada suami yg memahami & tolong kongsi kesusahan mmg tak bole go on.hatta perlu cari hubby yg mithali.highlight of da day is to have a cuppa with hubby & sharing all stories yg bisa buat hati tawa ria or gundah gulana.pastu esok sambung semula aktiviti yg sama berulang-kali sampailah anak2 besar & jadi somebody.haha besar angan2 aku.kalian pula bagaimana?bisa jadi yuppies?atau lebih rela duduk rumah jadi surirumah (perempuan) atau mungkin surarumah (lelaki)?ngee..

6 comments:

adyda said...

wah besar nye kamu berangan2....
hehehe...
anyway sume org berpk cm 2 rite..

Buttercisco said...

besarnya tanggunjawab dia..sampai tak sempat nak beri ucapan...hehehe..bagus la..dapat mematangkan u :)..

aainachentak said...

azie syg:
ya2.angan2 seorang gadis mereng.
rasa2 smua org pk camtuh kew yunk?:D

buttercisco:
bg ucapan? *uhukxx* yes.indeed it is.kalau u macam mne?sggup tlg isteri buat keje rumah?:)

Hazwan said...

nak surirumah laki, kene la kawen ngan yang lembut² sket :P

Buttercisco said...

hehhe..erk..erk..bab tolong tu tak pasti la..kena kawin dulu kot..baru tau cam ne keadaannya..hehehe

aainachentak said...

inchek hazwan:
haha ada kew laki mcm tuh skrg?
klau lembut sgt pown susa jgk.suda jadi ..
*opss!*:S

inchek buttercisco:
kalau mcm tu u kne kawen cepat2!pastu bisa bg jawapan di blog sy.
hehehehe..