December 2, 2008

emosi


  • buat kau yang tak bisa mengerti..



pendek akal.

bicara berjeda-jeda.

aku tak gentar.

kau tebarkan saja panji kosong itu di wilayah sempitmu.

aku bukan pendusta durjana.

kau jadilah bonekaku.

sahaya aku memperolok segala.

ujian itu khas untuk kau.

hanya untuk kau.

mengerti sekarang?

telahan aku bukan kosong lagi.

sudah nyata kau rakus.

apa kau fikir perempuan itu sundal.

alas buruk hidup kau.

biar kau bicara berapi agung.

ketawa aku sinis.

toleh saja fikiran kau yang sialan.

apa kau buat aku senyum.

tangis aku sudah tiada.

kemarau sama seperti hati aku.

hati kau itu lebih gelap.

aku sudah muak pada semua perihal kaulah.

dengar sini aku bilang.

kau yang memperolok segala.

kau itu yang pendusta durjana.

kalau benarlah saktinya kata.

waspada saja.

semua kata itu bisa telan kau kembali.

kematian bukan boneka ciptaan.

aku masih waras.

cukuplah..

aku halal semua khilaf kau.

kala dulu,kini, & bila-bila saja.

nyah dari hidup aku.













11 comments:

Buttercisco said...

amarah mu terserlah sungguh..adakah ini benar dari kata kata sajak mu itu wahai sahabatku??..

aainachentak said...

mungkin saja terlebih emosi.ahh skrg bisa belajar akan ada hari2 yg suram.

maira.adreanna said...

ah pergi saja lah wahai kau. biar aina gembira kembali :)

Buttercisco said...

jgn katakan begitu wahai aina yg chantek..yg akan menjadikan cuaca suram menduram... :)..

afy sufy. said...

cs aaina sygg..
biarkan saja dia..
luv ya!!

aainachentak said...

cik maira:
kalau bisa buang trus pasti lebih gembira.thnx ya syg!:)

inchek buttercisco:
thnx dear! ya jgn fikir bukan2 kan. :)

cik afy:
ya2.biarkan saja.lebih senang hati.
thnx afy!luv u too!:)

Buttercisco said...

skali skal fikir bukan pe salahnya kan..hehhe..i gurau je..semoga gurauan i ni menceriakan muka u yg suram :)..

aainachentak said...

haha.owites! i akan ceria2.tiada suram lagi. *senyum lebar*

Buttercisco said...

wow..lebarnya senyum dia..hehehe..nak je cubit pipi u tu..hehhe..sori :)..

aainachentak said...

beranilaa cubet..
backhand kang! hehehe.

Buttercisco said...

hehehehe...ok im sori :)..