July 13, 2009

bangkit ikut langit

kali pertama mengisi ruang abstrak jingga
aku ini menaip kata2 yg tolol
aku rasa sgt hati aku yg ragu2 samada kata picisan aku bisa relevan sama bumi
entah2 dimuntahkan sama langit?
sejenak yg aku terkial-kial itu aku terus saja menaip
tutup mata.pekakkan telinga

kemudian kali itu
buat pertama kalinya aku sentuh kembali diari2 lama
sudah kemana saja letaknya aku tidak hirau
bisa aku gelak sundal sama tulesan aku yg lepas2
ahh..sialan kata2 budak hingusan ada apa :)
tapi yg aku jeling2 mungkin tiap apa katanya luncur dari bening hati dingin aku kala itu
rasa seronok yg tiada menipu
rasa bodoh yg menyucuk kalbu
rasa hangat ceritera yg dahulu
aku menjadi penghulu nun jauh di hulu aku

bagus juga ya?
feelin good about yourself
aku x tipu
setaranya merasa diri bagus dalam dunia sendiri setelah kau merasa terlalu jerih sama hidup
bilamana kau rasakan diri kau terlalu menyongsang
kau akan cuba mencari lubang lain utk kau lupakan kelam itu
ini aku yg bilang
si polan sang polan aku x ertikan pendapat mereka
entah kalian rasa?;)

yang ini juga aku bilang
kalau rasa ingin merasa,rasa saja sebelum kau terasa
peluang x akan datang selalu

sudah termaktub:

buat sebelum kau tua
buat sebelum kau sakit
buat sementara masih ada ruang

waima,kalau peluang sudah tiada jangan pula kau sesalkan
agaknyanya mungkin kau yg tidak bangkit tika langit pinta






4 comments:

Para Jamaludin said...

i loikee this entry.
aku juga seranahkan diri bila baca entri zaman blog aku masih berumur sehari dua.

dan sekarang aku sedar, aku dah dewasa.

Crazee Lazzy said...

wahhh entri yg berbentuk realiti tapi diluahkan melalui kata2.. bgus.. sgt2 ske.. hehe

IkraamSuarez said...

tak paham la...

Dyan Myiaa said...

aku suke katakata kau sayang .
sunggguh mengasyikkan lebih asyik dari katakata cinta ;)
ye sungguh aku tak bohong !