January 11, 2010

lupakan diri sendiri.hanyut dlm kotak hitam putih yg tiada berpenghujung

sudah sampai tika yang aku x dpt utk predict diri sendiri.
rasa diri kadang2 bah dengan air yg x semena percikannya bisa hanyutkan diri entah ke mana.
selalu saja ada rasa utk genggam satu jasad yg teguh & bukannya ampuh supaya aku bisa tau aku x akan hanyut kemana saja arus deras bawa aku.

aku bencilah.
rasa sgt sialan bila kadang2 x kenal lagi diri sendiri.

aku terbayang seolah jasad berada dlm kotak segi empat hitam putih.
berjalan seorangan.
orang melanggar.
deru angin melanggar.
binatang melanggar.
yang terbang melanggar.
yang berlari melanggar.

semuanya berpusu-pusu mengejar sesuatu.
tapi aku di situ.
cuma berjalan perlahan dalam warna cumanya hitam putih.
mahu menangisi tapi enggan.
waima, berasa perlu tabah kental.

rasa macam senyuman itu pura2.
rasa ria boleh merubah menjadi kabut & akan katakan,"hey bukan tadi aku ketawa?"

persis boleh jadi biadadari yg segar-bugar.
dlm sesaat itulah persis pula si dungu yg tiada lagi bertongkat.

kadang2 aku rasa sgt2 letih untuk jadi seorang aku.
perlu byk expectation pada diri.
tapi x semua aku mampu lakukan.ya x semua.haish..


..................


jeritlah si dungu.
keluarkan dari jiwa kamu awan2 hitam.
dia maokan x lebih dari pengertian.

jeritlah si dungu.
lepaskan ikatan dari tangan kakimu.
dia maokan x lebih dari kebebasan.

jeritlah si dungu.
berjalan, berlari, mengejar sisa2 bayanganmu.
dia maokan x lebih dari apa yg ditunggu.

1 comment:

Sara Musfira said...

bawa2 bersabarlah. kalau kesnya yg pertama, kita perempuan mcm ni la. kalau yg kedua, tentang sekeliling ke apa, minta pendapat dgn yg lebih2 rapat.