December 2, 2009

di pagi hari ini, aku bangkit utk percaya adanya ciuman utk menghapus rasa

salam siang pada penchenta dun-ni-yaa blogging! salam siang pada kalian yg maseh singgah di ruang bersarang tikus yang tepi2nya sudah pamer jaringan labah sebesar2?ahh..mungkin sudah liputi hampir semua..

*senyum*

masa aku sekarang tidak aku cemburukan.masa aku sekarang sudah terlalu tidak berharga sampai aku tidak lagi mao memperkatakan apa2 tentang masa.aku merindui ini.ya ini.bilamana aku berhempas pulas, bilamana aku menyorak emosi yg tenggelam timbul oleh suka atau lara, atau bilamana aku terlalu letih utk bicara.tapi aku insist aku tidak pernah letih utk curi2 melihat, mendengar, memaut segala kata yg lalu datar dari mata bening aku.mata?mungkinlah hati aku yg bening.

dari garisan horizon itu, yang dahulunya aku rasa cukup mesra.kini sudah diperhenyak segala macam bau yg hamis.relationship bole jadi bermacam rupa, bertukar bentuk sehingga kadang kala aku rasa apa perlu padanya.mataku mengecil.hati aku yang mengecil.sekejap! mana boleh aku lupa pada satu memori yg indah di permulaannya.

haish..

anak kecil benar aku ini barangkali.selalu saja bila merajuk, berlari2 ke sini.hanya memperguna ini bila emosi sudah menyongsang peribadi.walaupown sebenarnya masa aku terlalu tidak berharga kebelakangan.

aku rasa aku perlukan kematangan.
aku rasa aku mungkin perlu sedikit lagi tabah.
aku rasa aku perlu bahagia lebih untuk apa yang aku miliki.
& bukan nanar memikir ke mana perginya relationship aku.

pagi ini aku bangun disahut lebatan hujan yang mencurah ke jalanan.aku bermalas memeluk bantal.mematikan jam penggera di talifon bimbit.aku memandang garisan horizon itu lagi walau hati sudah cukup banyak beranak pertanyaan dan sedikit kegusaran.lalu aku menggeliat bangun membiarkan cahaya penuhi tubuh aku dari atas ke bawah.

Tuhan, bisa kau benarkan si Juliet itu utk dtg?
kemarilah, ke sisi aku di sini.
kiss me Juliet , boleh kau lakukan?
kerna sudah aku riwayatkan..
kalau benar dan jika benar satu ciuman itu bisa hapus segala rasa.

6 comments:

syed hafeez said...

lama tak menulis nampak

IkraamSuarez said...

aduh...aku xpaham....

aaina said...

:)

Sara Musfira said...

Rinduuuu

Dyan Myiaa said...

kiss ohh kiss
i nak kiss you ;)
sbb katakata entry ne buat i terpaut
damnn !

aaina said...

sara:
rinduuu 2x!;)

dyan:
kiss dr si juliet utk u!:)