October 10, 2009

negeri denial.catatan utk satu rasa

satu:

sekarang aku tgh mendengar petikan gitar sayup dari corong itu.versi akustik yg slalunya bisa angkat diri aku ke langit.aku dari kecik suka berjiwa.org kata kalau perempuan mmg begitu.mungkinlah kowt(!) sesetengah dari perempuan? yg jiwanya mcm jiwa aku.? ceyh!

darah aku sudah sebati sama muzika yg memperalat perasaan.bila ada jiwa, aku cpat2 & tersangat mahu utk duduk memperosok,tahankan jiwa itu, & kemudiannya menules supaya aku ada kenangan utk tiap saat yg ada.pertama kali merasa begitu aku tidak ingatlah usia berapa.x ada memori yg tercerna yg cuma aku pastikan ialah aku maokan ia lagi.

plis! ini bukan satu manifestasi rasa chenta.tapi ini satu jiwa aku yg dari kecik sudah gila.agaknya aku pampered kew?


dua:

plot2 dlm hidup aku kebanyakannya penuh denial.aku yg pilihkan ia utk jadi satu penafian.ya supaya org x bisa tahu aku seorang berjiwa yg gila.kan aku ada imaginasi sebesar alam.waima aku lebih suka pertahankan imaginasi itu supaya aku boleh lebih senyum & merasa bahagia.

lama sangat aku karangkan imaginasi itu.sbb itulah bila ia mendatang, aku buleh tules pelbagai rasa dlm tulesan2 aku yg tolol.orang kata hidup itu palat.orang kata hidup itu juga adalah celaka.tapi sebagaimana palat & celaka hidup itu maseh perlu diharung mcm kau bernafas sehari-hari jua.

warna dalam hidup aku x selalunya pelangi.ada2 masa perlu tangisi utk hilangkan resahnya.tapi org selalu kata aku orangnya bahagia.selalu ketawa.jarang berduka.senyum tersungging senantiasa.sebab mungkin aku sudah terbiasa.terlalu terbiasa utk tidak tunjukkan mana2 lara yg ada.& selalunya aku lebih suka utk memujuk teman supaya hapuslah mereka dari sengsara.

itu lebih bersifat aku.


tiga:

kalian pernah tidak memerhati sekeliling & tiba2 ada rs insecure dlm diri?
lalu kalian tundukkan diri.mao hapus rasa itu.cuba sedaya-upaya.tapi rasanya telah telan diri.

komplikasinya..nah maseh akan kalian pulang semula ke alam denial.

*sigh*

x tahu kenapa perlu ada rasa sebegitu.jalan yg dipilih menyongsang arus.konon2 nya tidak mao tenggelam di depan sana.supaya esok lusa mungkin ada metafora baru utk kau kiaskan ertinya. mungkin ada pemahaman lain yg bisa ditoreh isinya buat pembalut rasa yg mencuka.

mungkin.


empat:

hari ini aku sudah pulang semula ke dunia jiwa.

selamat pulang wahai aku!

ada getar bethoven dlm 1/4 diri.
ada roh ana balqis dlm 1/4 yg lainnya.

yg tinggal hanya 1/2 utk aku isikan ruang itu sendiri.





3 comments:

mylife-mysin-myfate said...

hidup memng bnyak dugaan..tak semestinya selalu indah..btul apa yang awak tulis..saya stuju..

syed hafeez said...

oh girl,you're in denial
ceh tetibe

.dyanza.maya. said...

sayangg damn miss sgtsgt ngn ur entry ;) seronokk bce entry ne ;)