September 12, 2009

aku berdiri utk nur kasih

bulan2 puasa neh aku x byk bicara.selalu saja akal x dpt melawas kalam dgn baik.lebih baik aku diam2kan diri saja kan?ulang-alik ke kelas,blk seharian yg lelah,nampak tilam yg empuk lalu terjun tiruk utk rasakan nikmat tidur di bulan puasa.haha aku akui aku mmg kuat tidur.nah bulan2 puasa lagilah enak utk sebegitu ;) err..

satu confession utk dilakukan.bilamana aku di segamat,aku mmg tiada berpeluang utk melakukan teraweh berjemaah.indeed,sgt2 rugi utk seorang aku! rumah sewa di kg yg segelap penjuru jalannya bergelaplah kamu.ya ada lampu neon di beberapa langkah jalan,namun x pernah cukup utk tebus segala isi ruang itu.perlu menapak pula ke hujung sana arah.haishh..rugi,rugi,rugi.aku harap sgt akan ada rezeki aku di tahun hadapan.

kalau mahu tahu,rutin seharian aku sama saja tiap kali.& bilamana tiba hari jumaat aku akan selalu tidak sabar2 utk tonton nur kasih di TV3.kacau! macam org angau.hahaha sengih2 menunggu di depan tv.tertanya2 apa lagi plot mao dipertontonkan.aku perlu nyatakan ini.. aku berdiri tepuk tangan sama penulis skripnya,pengarahnya,pelakonnya, & semua.satu manifestasi yg lain dari biasa.aku tidak tahu kalian pernah menonton atau tidak.tapi kalau belum,perlu utk ditonton (sungguh!).drama sutradara Malaya x banyak yg bermain dengan lensa kamera,x banyak yg bermain dgn suasana,x banyak yg akan buat kita mao menghayati lebih tiap bait kata2nya.nur kasih bisa hidangkan kalian & kita2 ini nilai2 Islam yg serasanya sebegitu indah, sebegitu maniisss mcm gula2 oke..





hitam putih sebuah penghidupan.

*senyum*

6 comments:

Yern Ain said...

I luv nur kasih so damn much!! hehe.

peAnut said...

babe!
aku juga sudah angau sma
ini cerita...
waaa~i lap adam!heee =D

Sara Musfira said...

I do like the series. But instead tgk pelakonnya, tak sgt.haha

iela said...

huhu. nur kasih memang sgt best kan? if i terlepas i mesti akan tgk online. tak boleh tak tgk. every episode wajib tgk! hehe.

da nak abes ni i guess. kan? huhu

aaina said...

yern ain:
same!! sep2!! :D

peanut:
adam da seksikah syg?hahaha..meOwww :P

sara:
da series is superb hunn! gimme 5!;)

iela:
betot3! wajib! huhuhu..
i x ingat bpe episod.rs 26..ek?

Sara Musfira said...

5!